FANDOM

Alhonmaan mestarivaltakunta (engl. The Master Realm of Alholand) on mikrovaltio Länsi-Uusimaalla. Maan valtiomuoto on itsevaltiutta ja demokratiaa yhdistelevä kompromissipolitiikka, toiselta nimeltään kompromismi. Alhomaan johtajana toimii suurmestari, jonka kanssa hallitsevat sotamestari, rahamestari ja oikeusmestari.

Alhonmaan suosituinta musiikkia on rockmusiikki. Maan hallinnollinen elin eli mestarineuvosto kokoontuu alakerrassa suurmestari Rikhardin (hallitsijanimi eri kuin oikea yksityisyyssyistä) huoneistossa huoneessa. Mestarineuvosto kokoontuu säännöllisen epäsäännöllisesti.

Alhonmaassa on käytössä aatelisarvot, jotka ovat alhaisimmasta korkeimpaan: vapaaherra(rouva), markiisi(tar), paroni(tar), varakreivi(tär), kreivi(tär), herttua(tar) ja ruhtinas(/-tar). Sotamestari on paroni Wilhelmus ja oikeusmestari on kreivi John.

Talous ja kaupankäyntiMuokkaa

Valuutta Muokkaa

Alhomaan valuuttana toimii Alhomaan rahe, jonka lyhenteenä on AR tai ar. Rahen arvo on 0,10€, eli yhdellä eurolla saa kymmenen rahea. Rahea ei ole vielä painettu yhtään. Se myös jakautuu kymmenen kolikeen jolloin yksi kolike vastaa 0,01 euroa eli yhtä senttiä.

Vienti- ja tuontituotteet sekä myynti Muokkaa

Alhomaan vienti painottuu puumiekkoihin, taikasauvoihin, käsintehtyihin jousiaseisiin (yleisimmiten puisiin kuminauhavarsijousiin) sekä taideteoksiin. Myös miekkailunäytösten käsikirjoitusten vienti on tärkeä tulonlähde. Taideteokset painottuvat sarjakuviin ja kollaaseihin. Myös kirjallisuutta myydään, pääasiassa fantasiaa.

Alhonmaa saa varoja myös matkamuistomyymälästä.

PolitiikkaMuokkaa

Mestarineuvosto ja päätöksenteko Muokkaa

Parlamenttidiagrammi

Alhonmaan hallinnollinen elin on mestarineuvosto, jossa on neljä jäsentä. Neuvosto kokoontuu säännöllisen epäsäännöllisesti, yleisimmiten kerran kuussa tai kahdessa. Suurneuvostossa tehdään kaikki valtakunnalliset päätökset ja lakimuutokset. Neuvoston tunnuksena toimii kirjoituskone, jolla asiakirjat yleensä kirjoitetaan.

Äänestysprosessi on monimutkainen: jokainen mestari saa eteensä kolme vaihtoehtoa joihin hänen pitää haluamallaan tavalla jakaa kymmenen ääntä. Sen jälkeen eniten ääniä saanut vaihtoehto asetetaan syrjään ja aletaan pohtimaan vähiten ääniä saaneiden ongelmia. Lopuksi tehdään kompromissi tai vastaava ratkaisu, joka johtaa päätöksentekoon.
  Kansallispuolue
  Metsäliitto
  Sitoutumattomat

Perustuslaki Muokkaa

Alhonmaan perustuslaki koostuu kolmesta valtalaista. 1. valtalaki käsittelee sisäpolitiikkaa, 2. ulkopolitiikkaa ja 3. taloutta. Yleensä suurneuvoston kokouksissa säädetään vain yhtä valtalakia kerrallaan. Suurmestari tekee lopullisen päätökseen siitä, aiotaanko muutos tai lisäys hyväksyä vain hylätä.

Kriminaalipolitiikka Muokkaa

Alhonmaassa ei ole käytössä vankeusrangaistusta, mutta muita rangaistustoimenpiteitä on käytössä. Esimerkiksi varkaudesta voidaan poistaa rekisteröidyistä kansalaisista ja kepillä lyömisestä, ilman molempien osapuolien hyväksymää kaksintaistelua, voidaan viedä oma keppi/puumiekka pois. Oman puumiekkansa tai keppinsä menettäminen on erittäin häpeällistä.

Muita mahdollisia tuomioita ovat (suluissa tavallisimmat syyt):

  • karkoittaminen (yleinen rangaistus; törkeä maanpetos, maanpetos)
  • poliittisen toimiluvan vieminen (maanpetos, poliittinen juonittelu, lahjonta)
  • valvonnan alaiseksi joutuminen Alhonmaan alueilla (lahjonta, pähteiden käyttö)
  • siirtomaatyöluvan vieminen (orjuuden käyttäminen, ihmisoikeuksien loukkaaminen, roskaaminen)
  • säädystä erottaminen (säädylleen sopimattomasti käyttäytyminen)

Sodankäynti ja armeijaMuokkaa

Oym

Alhonmaan virallisen alueen kartta.

Vahvuus Muokkaa

Alhomaan armeijassa palvelee 2/3 kansalaisista. Maassa ei ole yleistä asevelvollisuutta eikä siviilipalvelusta. Armeijan varustus on vahva: jokaisella sotilaalla on puumiekka (jos ei se niin sitten pajukeppi) ja pahvikilpi. Armeijassa on myös jousimiesosasto.

Taisteleminen Muokkaa

Alhonmaa on loistava diplomaattivaltio, mutta sodan tullen sen strategioille ei vedä vertoja yksikään toinen valtio. Alhonmaan joukkojen yleisin strategia on se, että ensiksi hyökätään jalkaisin korkeasta maastosta ja perääntyessä annettaan keihäänheittäjien ja jousimiesten suojata perääntyjiä.

Mekanisoitu taisteluosasto Muokkaa

Alhonmaan armeijalla on yksi mekanisoitu taisteluosasto, ns. panssariprikaati. Siihen kuuluu yksi kotikärrypanssarivaunu, kaksi polkupyörää sekä kuljetuskottikärry.

Mekanisoidun taisteluosaston vahvuudeksi on talvisin määritelty myös lumipallot. Osaston ruokakulut ovat suuret, sillä kottikärrypanssarivaunun tai kuljetuskottikärryn työntäminen on raskasta. Tonnikalapurkit on määritelty muonalaissa mekanisoidun taisteluosaston yksinoikeutetuksi palvelusravinnoksi.

KulttuuriMuokkaa

Kirjallisuus Muokkaa

Alhonmaan suosituimpaa kirjallisuuslajia ovat lyhyet runot, kansallismieliset laulut sekä fantasiatarinat. Myös rikosromaaneilla ja nuortenkirjoilla on suuri vaikutus kirjallisuudessa. Valtion Kirjapaino sijaitsee Suomen tasavallan puolella.

Taide Muokkaa

Taiteessa on eniten vaikuttanut oikeusmestari John, joka on lumonnut muut mestarit kuvaamataidon tunnilla esiin tulleilla teoksillaan. Hän on myös todella hyvä piirtämään Simpsons-hahmoja.

Musiikki Muokkaa

Musiikissa pätevät niin jo kulahtanut rock, hakkaava tekno kuin myös nykyaikainen pop.

Alue Muokkaa

Alhonmaan pääasiallinen alue on suurmestarin kodin tontti ja tontin vieressä, korkealla mäellä kasvava harva metsä, jota tapaninpäivän myrsky entisestään harvensi vuonna 2011.

Suurmestari Rikhard on esittänyt mestarineuvostossa, että läheisen joen toisella puolella kasvava pieni metsäläntti pellonreunalla voitaisiin liittää osaksi Alhonaata. Syyksi mestari esitteli metsäläntin pelastamista pelloksi muuttamiselta. Asiaa ei ole toistaiseksi ehditty käsitellä kunnolla mestarineuvoston WhatsApp-kokouksissa.
  Alhonmaan virallinen alue, joka määriteltiin maan "kanta-alueeksi" perustuslaissa.
  Alueet, joiden liittämistä Alhonmaan on ehdottanut suurmestari Rikhard.
  Kiistanalaiset alueet, joiden yhteydestä Alhonmaan aluehallinnon uudistamiseen ei ole tietoa.
Kartta