FANDOM

Bulwania on opiskeluun ja oman osaamisen kehittelyyn keskittyvä mikrovaltio. Bulwaanit eli Bulwanian toivorikas kansa pyrkii kehittämään itsenäistä tietotaitoa, kaikenlaista omaa kapasiteettia ja sitä kautta joskus ehkä jopa tervettä toimeentuloa.

Valtion perustaja on nimellä "Myllynsaari" tai "Mueleja insulo" tunnetun itsenäisen mikrovaltion hallitsija Sameli IV "Julkea". Julkeus tosin viittaa tässä ainoastaan julkaisutoimintaan. Bulwanian puitteissa hän käyttää erilaista hallitsijanimeä Bulwanus I "Katala". Kataluus viittaa siihen että hän on samanaikaisesti kahden eri valtion hallitsija.

Bulwanus I haluaisi suorittaa tutkinnon insinööri AMK ja lisäksi hän haluaisi opiskella yliopistossa. Kristallipallo ei vielä kerro josko ja missä määrin hän onnistunee virallisen opiskelun pyrinnöissään, mutta valtion suuret suuntalinjat on joka tapauksessa jo lyöty lukkoon. Bulwanian tie on opiskelun tie, tekniikan ja tieteen tie, kävi näiden virallisten tutkintojen kanssa miten lystää.

Bulwanus I on jo aiemmin tullut perustaneeksi Bulwania Wikian, joten valtion toiminta tulee paljolti keskittymään sinne, sitten kun se vähitellen pääsee vauhtiin. Edistys tulee epäilemättä olemaan hidasta, mutta Bulwanian kansa on sisukas ja päämäärästään tietoinen häijy soturikansa, joten epäilemättä se tulee lopulta vetämään pitemmän korren ja näyttämään epäileville Tuomaille mistä kana kusee.

Bulwaniassa tunnetaan suurta mielenkiintoa mm. diskreettiä matematiikkaa, atomiteoriaa ja elementtimenetelmää kohtaan, joten näistä jossakin vaiheessa on vakaa aikomus kirjoitella Bulwania Wikiaan.