FANDOM

Eespäin! on Talonin Kommunistisen Tasavallan kansallislaulu, joka hyväksyttiin 12.12.2017 parlamentin äänestyksellä* entisen "Talonin kansallishymni":n tilalle. Melodia ja sanat ovat kuin suomalaisen 1920-luvulta peräisin olevan työväenlaulun "Taistojen tiellä".

*=äänestyksen tulos oli Puolesta: 6 Vastaan: 1 Tyhjää: 2

Sanat Muokkaa

Eespäin, eespäin tiellä taistojen rinta rinnan astukaamme, siskot, veikot. Soipi laulu meidän joukkojen, teitä taistoon kutsuen.

Eespäin, eespäin alta sorron yön kaikki puutteen raskaan alle ahdistetut. Niille, niille soipi laulu tää, jotka huokaa alla työn. Me käymme taisteluun puolesta ihmisoikeuden ja kansan kärsineen me viemme onneen yhteiseen. Jo kuivuu kyyneleet, soi suuret huomensävelet. Kun hetki lyö, niin poistuu yö ja kunniassa on kansa ja työ.

Niin monta, niin monta on tielle uupunut, niin monta, niin monta on taistoissa kaatunut. Vaan lannistaa meitä ei mahti mainen saa. Me rauhan lujan luomme, mi riidat karkoittaa.

Siis veljiksi tulkaa nyt kansat kaikkein maan, niin onnemme tiellä käy ruusutkin kukkimaan. Pois puute, pois kurjuus, pois kaikki silloin jää. Onnen orpo kansa jo nosta pystyyn pää!