FANDOM

Tälle sivulle on kerätty lakeja Liposlaviasta.

Perustuslaki: Muokkaa

1§: kaikki Liposlavian mikrovaltion kansalaiset saavat elää rauhassa kotikonnuillaan. 2§: Luontoa ei saa roskata. 3§: Vallankumouksellisia aatteita ei saa olla. 4§: Valtion johtoa on toteltava Perustuslaki vuodelta2016.

Laki: Muokkaa

1§: Lakia pitää noudattaa. 2§: Lain rikkomisesta pitää rangaista. 3§: Kaikilla kansalaisilla pitää olla passi. 4§: Ketään ei saa vahingoittaa henkisesti tai fyysisiseti. 5§: Valtion johtoa täytyy kunnioittaa. 6§: Kaikilla on ääni oikeus. 7§: Pahoinpitely on ankarasti kielletty. 8§: Kapinan lietsominen on kielletty. 10§: Vaaleissa ei ole pakko äänestää. 11§: Tuomarin lahjominen oikeudessa on kielletty sakon uhalla. 12§: Rahan väärentäminen on kielletty. 13§: Väärän rahan levitys on kielletty. 14§: Kommunistiset aatteet on kielletty. 15§: Kaikkia pitää kunnioittaa. 16§: Jos ei ilmaannu armeijaan määräaikaan mennessä tuomitaan henkilö sakkoihin ja parinkuukauden vankeuteen Sotilas karkuruudesta. 17§: Mikäli ei käy armeijaa pitää käydä siviilipalvelus. 18§: Siviili palveluksen voi suorittaa mm. Sairaalassa. 19§: Toisen omaisuutta ei saa rikkoa. 20§: Uusnatsi puolueet on kielletty. 21: Vallankumoukseen tai kapinaan osallistuminen on kiellettyä Sakon uhalla. 22: Oman valtion perustaminen mikrovaltionsisälle on kielletty.

Laki uudistus 2018 Muokkaa

Vuoden 2018 laki uudistusta aletaan valmistella. Lakia uudistetaan siten että osa vanhoista laista poistuu ja uusia lakeja tulee tilalle. Laki uudistusta kannattaa mm. Kansanedustaja Kuha Sipilä. Laki uudistus astuu voimaan viimeistään 2.2 2018.