FANDOM

Insulo

Mueleja Insulo, valtion vaakuna

Mueleja Insulo on vaihtelevaa historiaa omaava mikrovaltio joka sinnittelee sitkeästi eteenpäin maailman murroksessa.

Valtion Etelä-Pohjanmaalla sijaitseva maa-ala on hiukan kiistanalainen, mutta lähetystön nettisivut pyritään pitämään ajan tasalla. Valtio on toistaiseksi faktisesti enimmäkseen virtuaalinen ja toimii netin kautta.

Oman valtion ideaMuokkaa

Valtion korkean iän saavuttanut hallitsija Sameli IV 'Julkea' (syntynyt syyskuussa 1958) opiskelee Porissa insinööriksi (AMK), joten toistaiseksi valtion pääasiallinen tarkoitus on hänen opiskelunsa tukeminen. Samassa yhteydessä on kuitenkin ehkä mahdollista yleisemminkin edistää erilaista tiedollista ja taidollista kulttuuria. Maassamme.

Valtio pyrkii edistämään mm. Esperanton kielen käyttöä. Suhteet Venäjään halutaan säilyttää hyvällä mallilla. Opiskelemme Venäjän kieltä. Suhtaudumme myönteisesti erilaisiin kieliin ja kulttuureihin, mutta varsinaista 'kansainvälisyyttä', 'internationalismia' sanan poliittisessa demari-merkityksessä emme suosi. Kansallisvaltio on OK.

Valtion uskonto perustuu perinteiselle suomalaiselle - ristiretkiä edeltävälle - luonnonuskolle, joillakin astronomisilla näkökohdilla täydennettynä. Pääasiassa palvomme Äiti-Maata, Aurinkoa, Kuuta, kirkkaita planeettoja sekä luonnon ja esi-isien henkiä. Kotitontut toimivat kodin vastuuhenkilöinä. Elämme sovussa veden, pellon ja metsän väen kansa. Emme ole teknofobisia vaikka valtion uskonto onkin luonnonuskonto.

Utuinen tulevaisuusMuokkaa

Valtion ydinosaamisen tulee olla asumiseen, rakentamiseen, tekniikkaan, dokumentointiin ja ohjelmointiin liittyvää. Valtio pyrkii edistämään kaikinpuolista ymmärtämistä ja villakoiran ytimen ydintymistä.

Jos minusta todella joskus tulee ... ööh ... tai siis jos arvoisasta valtion hallitsijasta tulee koneinsinööri, niin hänen korkeutensa tahtoo panosta lujasti mm. rakenteiden, mekanismien ja laitteiden havainnollisen esittämisen ja suunnittelun valmiuksiin. Elementtimenetelmä ja 3D-mallit ovat kovia juttuja. Mekaniikka ei kuole koskaan! Mekaniikka ei koskaan muutu vanhentuneeksi ja tarpeettomaksi!

Konkretiaa on vain vähän. Kaikki valtiossa on vielä kesken, mutta tämä on optimistisesti nähtävä mahdollisuutena eikä puutteena. Nousemme vanhoista tuhkista kuin Fenix -lintu konsanaan.

Se, että valtion perustaja mahdollisesti kirjoittaa tässä itsestään kolmannessa persoonassa, ei todista hänen henkisestä tasapainostaan, psyykkisestä tilastaan ja elämänhallinnastaan yhtikäs mitään.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki