FANDOM

Suomen (ja sen sukuisten kansain) valtioliitto on varhaisessa kehitysvaiheessa oleva valtioliitto, johon kuuluvat Jelkomian alueet Hämeenmaa (jonka on oma jäsenensä) sekä Okvaria ja Uusi-Jelkomia, jotka edustavat Jelkomiaa. Myös muu osa Jelkomiasta ja Saaristonmaa ollaan kutsuttu. Liiton tavoitteena on edistää läheisten suomenkielisten mikrovaltioiden yhteistyötä ja luoda kompromissi Suomessa pysymisen ja balkanisaation välille, jolloin mikrovaltiot voisivat olla täysin suvereeneja entiteettejä mutta myös nauttia helposta kanssakäymisestä jäsenmaiden välillä. Valtioliitto on myös eräänlainen EU:ttoman Suomen kokeilu. Liitto on vaihtoehto samankaltaiselle Erityisyhteisölle, josta olisi määrä pitää sopimus tänä vuonna, mahdollisesti Jelkomian vaalien yhteydessä. SKV:n kehitysvastaava on Anfinn I.

Lippu Muokkaa

Image.jpeg

Anfinn I on suunnitellut lipun valtioliitolle. Se on keltaristinen pohjoismainen ristilippu, jossa on valkoinen tausta. Valkoinen väri kuvaa siteitä Suomeen ja keltainen omalaatuisuutta. Sinisen puute kuvaa EU:n ja konservatiivisuuden puutetta, koska EU:n lipussa on suurin osa sinistä ja konservatiivisuuden tunnusväri on sininen. Lipun mittasuhteet ovat erilaiset kuin Suomen lipussa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki