FANDOM

Talonin Kommunistisen Tasavallan sisällissota oli sota mikrovaltio Talonin alueella.

Alkaminen Muokkaa

Sisällissota alkoi kun Talonin presidentti Teppo Malinen hajautti parlamentin vain 11 tuntia sen muodostamisen jälkeen, sen tekemien laittomien päätösten ja laittoman hallituksen muodostamisen takia. Parlamentin enemmistö ääri-liberaalit (jotka muodostuivat ääri-liberaalista Olli K****isesta ja heihin pakotetusta Veeti V****kaisesta) eivät pitäneet siitä ja alkoivat kapinoimaan loppiaisena.

Taistelut Muokkaa

Ensimmäinen taistelu oli loppiaisen "Whatsappin-taistelu" jonka lopputulos on epäselvä, mutta suurimman osan mielestä kapinalliset hävisivät taistelun sillä he "vetäytyivät". Kapinalliset kärsivät ensimmäisen tappionsa, kun Whatsappin-taistelun jälkipuintien aikaan Veeti V****kainen vetäytyi kapinallisten johdosta.

3.helmikuuta 2017 käytiin "Torpparinmäen taistelu", Talonin pääkaupungissa Torpparinmäessä. Se oli rajuin yhteenotto kapinallisten ja Talonin joukkojen välillä, joka lopulta päättyi Talonin joukkojen torjunta- ja vastahyökkäysvoittoon. Talonin joukot olivat leiriytyneet Torpparinmäen erääseen metsään ja noin klo. 20.30 heidät yllätettiin kapinallisten hyökkäyksellä. Noin 15 minuutin taisteluiden jälkeen Talonin joukot olivat torjuneet hyökkäyksen ja tekivät vastahyökkäyksen ja ajoivat kapinalliset noin 5 metriä kauemmaksi, jonka jälkeen taistelu muuttui lähitaisteluksi. Talonin joukot löivät kapinalliset ja he virallisesti antautuivat klo. 20.50.

Sisällissota kulttuurissa Muokkaa

Talonin sisällissodalla oli loppujen lopuksi aika pieni vaikutus kulttuuriin. Se ei syventänyt Talonin pientä kahtia jakautumista vaan yhdisti Talonin.

Elokuvat Muokkaa

Talonin valtiojohto suunnittelee tekevänsä mahdollisesti elokuvan Torpparinmäen taistelusta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki