FANDOM

Talon, virallisesti Talonin kommunistinen tasavalta (puhekielessä joko Talon tai Talonin Tasavalta), on mikrovaltio pohjois-Helsingissä, Suomessa, joka julisti koko Tuomarinkylän alueen osaksi itseään. Mikrovaltion perusti sen nykyinen presidentti Teppo Malinen. Alueen asukasluku on 8 623 (1.1.2013). Talonin viralliset kielet ovat Suomi ja Talon (joka on kehityksessä. Se tulee periaatteessa olemaan yhdistelmä saksan, viron, suomen ja venäjän kielistä). Talon on myös mikrovaltioliiton SCU:n jäsen.  

Kulttuuri Muokkaa

Urheilu Muokkaa

Valtion kansallisurheilulaji on jalkapallo. Talonin presidentti on ottanut yhteyttä toiseen mikrovaltioon, Liberlandiin ehdottaen 3v3 Talon-Liberland jalkapallo-ottelua. Ja etsii nyt pelaajia kokonaiseen 11v11 jalkapallopeliin Liberlandiä vastaan.

Keittiö Muokkaa

Mikrovaltion kansallisruokalaji on pulkoni(sanaleikki: pulla+pekoni=pulkoni), joka on käytännössä pullataikinan sisälle laitettua pekonia. Sitä voi syödä suolaisena, mutta jos sen päälle laittaa kermavaahtoa niin sen saa makeaksi ruuaksi.

Kansallistunnukset Muokkaa

Lippu Muokkaa

Talonin republic coat of arms by PierreFin.png
Talonin lipussa on valkoista kuvaamaan Talonin hankia, vihreää kuvaamaan Talonin maataloutta ja nurmea ja harakka, sillä se on Talonin kansallislintu.

Vaakuna Muokkaa

Talonin vaakunassa on punainen tähti kuvaamaan kommunismia, kirves, vasara ja vehnä kuvaavat Talonin maataloutta ja kuusiseppele Talonin havumetsä painoitteisia metsiä varten. Talonin vaakunan on suunnitellut PierreFin

Varusmiespalvelus Muokkaa

Talonlippu.png
Talonissa on SCU:n lakiuudistuksen vuoksi vapaaehtoinen asepalvelus 19-20 vuotiaille miehille ja naisille. Parlamentti hyväksyi Presidentin ehdotuksen SCU:n päätöksen jälkeen, että asepalvelus olisi vapaaehtoinen ja sen vaihtoehtona olisi 2 vuotta kestävä siviilipalvelus.

Asepalvelus koostuu kahdesta osasta: 2 kuukautta kestävästä alkuosasta ja vähintään 6 kuukautta ja enintään 12 kuukautta kestävästä loppuosasta. Alkuosan jälkeen sotilas saa sotamiehen arvon ja hän saa päättää meneekö maa-, ilma- vai merivoimiin. Jossa hän voi ylentyä 6 kuukauden ajanjakson jälkeen korpraaliksi ja 12 kuukauden ajanjakson jälkeen kersantiksi. Jos jää armeijaan töihin niin voi ylentyä ylimmillään komentajaksi 5 vuoden palveluksen jälkeen ja 6 vuoden jälkeen kenraaliksi.

Punakaarti Muokkaa

WP 20170208 001.jpg

Punakaartin Rajavartio-divisioonan sotilas lähdössä hiihtopartiolle.

Talonin maavoimia ja tämän eri divisioonia kutsutaan yhtenäisellä nimellä, Punakaarti. Nimi juontaa juurensa Talonin emämaan Suomen sisällissodan punakaartiin. Heidän erikoisjoukkonsa on sissikomppania. Koko punakaartin varustus on:

1 kenttälapio, 1 airsoft-ase, talvisin lumipalloja, kesäisin kiviä ja oksia ja muuta.

Vaatetus koostuu:

1 M05 lumipuku, 1 Bundeswehr flecktarn maastopuku sekä sekalaisia kenttäpaitoja ja hattuja.

Sisällissota Muokkaa

Pääartikkeli: Talonin sisällissota

Parlamentti Muokkaa

Parlamentti-kausi kestää vuoden.

Taloninparlamentti3.0.png

Talonin parlamentti 7.3.2017 tehdyn uudistuksen jälkeen. Pun. Talonin Kommunistinen Puolue Viol. Talonin Fundamentalisti Puolue

Talonin ensimmäiset parlamentti vaalit pidettiin 12.2.2017. Vaali voiton sai Talonin Kommunistinen Puolue (TKP), joka sai 66% äänistä ja 2 paikkaa kolmesta. Talonin Fundamentalisti Puolue (TFP) sai 33% äänistä ja 1 paikan kolmesta. Koska TKP:llä on enemmistö parlamentissa heidän ei tarvinnut ottaa TFP:tä mukaan hallitukseen ja he eivät ottaneet erimielisyyksien takia. Talonin hallitus koostuu TKP:stä ja pääministerinä toimii heidän puheejohtajansa, Presidentti Teppo Malinen. 7.3.2017 jälkeen kun parlamentissa on 9 paikkaa, molempien puolueiden paikat kerrottiin kolmella. Täten TKP:lla on 6 paikkaa ja TFP:llä on 3.

Vaalit Muokkaa

Talonin Tasavallan ensimmäiset presidentinvaalit järjestettiin 16.2.2015, jossa Teppo Malinen sai 75% äänistä. Ja Talonin Tasavallan toiset presidentinvaalit järjestettiin 17.2.2016 jotka voitti myös Teppo Malinen. Hän laillisesti laajensi presidenttikauden kestämään 2vuotta. Hän on täten presidentti 17.2.2018 asti.

Ulkomaiset suhteet (tätä kohtaa voi muokata vapaasti) Muokkaa

Talonilla on erittäin lämpimät suhteet Färsaarten, Liberlandin ja muutaman muun mikrovaltion kanssa. Talon on muodostanut ulkomaalaisten kanssa ystävyyssuhteita, kun Talonin presidentti Teppo Malinen perusti "Instagram" nimiseen palveluun @talon_ball käyttäjän.

Talonin tunnustavat valtiot Muokkaa

-Färsaaret

-Arlandia

-de facto tunnustus Liberlandilta ja Vladislavian tasavallalta

-Jelkomia

-mahdollinen tunnustus Groundlandilta

-Leningrad

Valtiot/mikrovaltiot jotka Talon tunnustaa Muokkaa

-Kaikki SCU:n jäsenmaat

-Kaikki YK:n jäsenmaat

-Liberland

-Sealand

-Kaikki ICU:n jäsenmaat

-Palestiina

-Vladislavian Tasavalta

Talonin Presidentti on kertonut, että Talon tunnustaa Kosovon vasta sitten kun sen "isäntämaa" Serbia tunnustaa sen.

Lähteet Muokkaa

  1. http://fi.micronations.wikia.com/wiki/Talonin_Tasavalta

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki