FANDOM

Valtio lippu.png

Valtion lippu

Sijainti Muokkaa

Valtio sijaitsee viidenkymmenen neliömetrin kokoisella maapläntillä keskellä Posion korpea.

Lippu & vaakuna Muokkaa

Lipussa on ylhäällä musta raita ja alhaalla valkoinen. Värit kuvastavat alueen pimeyttä ja lumen valkoisuutta. Vaakunakin on mustavalkoinen, ja sitä kannattelee kaksi siivekästä villisikaa.

Asukasluku Muokkaa

Lokakuussa 2006 Valtioon saatiin kaksi uutta kansalaista. Peltosen valtioon muutti turkulainen Siivosen pariskunta. Näin Valtion tämänhetkinen asukasluku on 2 + hallitus.

Pääkaupunki Muokkaa

Valtion pääkaupunki on Turku, sillä Peltonen sopi asiasta Turun kaupunginjohtajan kanssa.

Hallitus Muokkaa

Valtion Hallituksessa on valtionpäämies Peltosen lisäksi kulttuuriministeri Katja Ståhl, ulkoministeri Alexander Stubb, puolustusministeri Eva Wahlström ja valtionvarainministeri Jani Halme.

Elinkeino, kansallisurheilu ja puolustus Muokkaa

Valtion elinkeinoja ovat sponsorit, jotka pitävät Valtion pystyssä. Kansallisurheilulaji on seksi. Valtiolla ei ole omaa armeijaa. Puolustusvoimat koostuvat ainoastaan puolustusministeri Wahlströmistä.

Historiaa Muokkaa

Valtio perustettiin 26. elokuuta 2006. Sen jälkeen siellä on tapahtunut paljon. Heti ensitöikseen Valtio julisti sodan Suomelle. Vuonna 2007 Peltonen yritti saada Valtion Euroviisuihin, mutta hän ei saanut. Siitä huolimatta Valtiolle valittiin edustuskappale. Kilpailun voitti Dream Teamerin He hei Eurooppa.

19. kesäkuuta 2007 Ruotuväki-lehti valloitti Valtion takaisin Suomelle. Peltonen ei kuitenkaan tunnustanut valloitusta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki